Novice

»PESTRO POLETJE ZA UNIVERZITETNI INKUBATOR PRIMORSKE«

UIP - Univerzitetni razvojni center in inkubator Primorske (v nadaljevanju UIP) ne počiva niti v vročih poletnih mesecih. Po lanski zelo uspešni sezoni, ko so zabeležili veliko pomembnih uspehov  svojih mentorirancev in inkubiranih start-up podjetij, nadaljujejo z usposabljanji mladih in manj mladih s podjetniško žilico.

 

V  sodelovanju z Agencijo SPIRIT in ostalimi partnerji, so v prvi polovici maja, že 13. leto zapovrstjo povabili vse inovativne podjetnike in potencialne podjetnike vseh starosti, da se prijavijo na natečaj za najboljšo podjetniško idejo “Podjetna Primorska 2019”. Do 15.5.2019 se jih je prijavilo več kot 20, v finale pa se je za zdaj uspelo prebiti 12-im podjetniškim skupinam in posameznikom. Ob tem velja omeniti, da se lahko Start-up podjetniki, ki imajo podjetje mlajše od treh let, še vedno lahko prijavijo na natečaj z nagradnim skladom 30.000 eur. Prijave v kategoriji Start-up Accelerator Navigator ostajajo odprte do 30. avgusta 2019.

 

Prvi finalisti so sicer že zavihali rokave in pričeli z delom. Na delavnicah, ki jih je za njih organiziral UIP, so do zdaj že osvojili znanja iz pitchanja (predstavitve podjetniške ideje pred strokovno komisijo, investitorji in ne nazadnje kupci), bolje so spoznali programsko okolje Mikrobiz za pripravo finančnega načrta, podjetniško načrtovanje, odkrili so pomen optimizacije spletne strani, tokrat pa je bila na vrsti  komunikacijska strategija.

Program dogodka je bil usmerjen v ozaveščanje udeležencev o programu »SIO 2018-2019, udeleženci dogodka pa so pridobili tako teoretična kot praktična izhodišča za pripravo osnovne komunikacijske strategije svoje znamke ali podjetja. Le-te je predstavil Marko Kotnik, direktor oglaševalske agencije  Sicirus, pridružil pa se mu je tudi Tilen Pajek z Radia Capris.

MK in udelezenci

Slika: Marko Kotnik, direktor oglaševalske agencije Sicirus

Marko Kotnik je človek, ki ljubi izzive. Ves čas na preži za novimi idejami in strategijami, ki dajejo želene rezultate. Je velik zagovornik podjetništva. S svojim zgledom, marljivostjo in razmišljanjem izven konvencionalnih okvirov je človek, ki piše zgodbe, o katerih se govori – zgodbe o uspehu. Svoje ideje razvija pod blagovno znamko OK marketing. Sodeloval je z Radiem Morje, Radiem Capris, podjetjem Spinalis, Tehno market, Calzedonia, Slovenska postelja, Reward Hero,…Zaplaval pa je tudi v glasbene vode kot manager skupine Elvis Jackson, reperja Drill-a in ostalih. Piše tudi svoj blog, ki ga najdete na www.markokotnik.com.

 

MK

Slika: Marko Kotnik med predavanjem

Podjetnik, z aktivnimi 15 letnimi izkušnjami, je opazil, da »nekateri podjetniki premalo denarja in časa posvetijo komunikaciji in prodaji storitve. Ne zavedajo se, da nista dovolj le kvalitetna storitev ali produkt, temveč prava predstavitev, ob pravem času in pravim ljudem

Na vprašanje kako se začne strategija, je suvereno odgovoril: »Preprosto. Na podlagi raziskave trga in višine sredstev na razpolago.« Vsak medij ima svojo ciljno publiko in razporejanje informacij. O družabnih omrežjih pravi: »Instagram je za mlajšo populacijo. Objave so smiselne le, če imamo zares dobre fotografije vezane na turizem, kulinariko,…Facebooka se poslužimo, ko želimo nagovoriti starejše od 23 let. Tako pri Instagramu kot pri Facebooku sta pomembna taganje ljudi ali strani in hashtag-i ali ključniki. Snapchat je specifičen. Navadno se komunicira, ko želimo nekaj hipno sporočiti. Npr. dnevne akcije. Twitter je družabno omrežje za mikro-bloganje.« Po njegovem mnenju igra pri tem veliko in pomembno vlogo tudi direktna prodaja – pojavnost na sejmih, telefonska prodaja, email prodaja,…

»Ko delate oglas, mora le-ta izstopati. Komunikacija mora biti direktna in jasna. Izpostavite bistvo. Na koncu vsake komunikacije mora biti Call to action ali Klic k akciji.«

Tilen

Slika: Tilen Pajek, Radio Capris

S Kotnikom se je strinjal Tilen Pajek z Radia Capris, ki je v zadnjih letih opazil, da : »se radio ne več samo posluša ampak tudi gleda.  Radijski program in oglaševanje smo zato dopolnili z objavami na družabnih omrežjih in se s tem še dodatno približali potrošnikom.« Zaznava oglasnih sporočil ostaja še vedno največja med vožnjo v službo ali obratno na poti domov. O dolžini oglasov pa pravi: »Če so oglasi kratki, razumljivi, se jih lažje zazna in sledi.« Trend je tudi uporaba narečja v oblikovanju oglasov. »Pri tem ima poslušalec občutek, da je voditelj njegov prijatelj.«

Na UIP-u obljubljajo, da bodo v naslednjih mesecih postregli še s kopico zelo zanimivih in koristnih delavnic, zato vas vabijo, da obiščete njihovo spletno stran www.uip.si ali Facebook profil kjer so objavljena vsa vabila na dogodke.